Gästbloggning på gång!

Hallå hallå! Moster Emelie här. Just nu sitter jag barnvakt. Isa och Tristan sover. I och för sig, klockan är strax efter halv elva på kvällen, alla barn bör sova nu. Ingela och Micke är ute med moster Helen och Magnus, och självklart får jag, den yngsta av syskonen, ta ansvaret för barnen och huset. Tack! Tänk på att jag råkat radera min kontrollpanel på min dator hemma, Ingela, tänk på det. Hade ett litet hopp om att morbror Ante skulle komma och vara här en stund, men han hämtade bara Nova. För Nova var här en stund hon med. Barnen har lekt på som vanligt. De kollade på Dora och så fick de sitta en stund som fastklistrade framför datorn för att kolla på Bolibompas hemsida. Och det var då Ante kom och hämtade Nova, alldeles lagom tills Isa och Tristan skulle sova. Perfekt! Allt gick bra tills jag värmde vällingen lite för varm och Tristan brände sig lite, men han fick kallt vatten och en bullbit så var smärtan över, dock såg han skeptisk ut när han skulle dricka vällingen sen. Men allt gick bra och båda barnen somnade på tio minuter! Toppen!
Förlåt för det långa inlägget, haha, men detta är ett blogginlägg på mitt vis!


Nova klär av Isa, av okänd anledning. Men de hade åtminstone roligt!


Jag, i egen hög person!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken tur att det gick bra när moster Emelie satt barnvakt, ( förutom den varma vällingen ) !

Ha det så bra , tusen kramar från Mormor !

2010-01-30 @ 14:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0